Níže naleznete rady a tipy k vašemu robotickému vysavači:
Obecné požadavky |
Spárování vysavače |
Rady a tipy, problémy |
Ke stažení |
Aplikace je určena pouze pro mobilní telefony s operačním systémem Android 6.0 a vyšší a IOS 11.0 a vyšší. Abyste plně využili všechny funkce aplikace a správně jim porozuměli, prostudujte si nejdříve pečlivě uživatelskou příručku k aplikaci ETA SMART.
Požadavky na Wifi síť
Lze vysavač používat i bez aplikace?
Ano. Nicméně aplikace ETA SMART rozšiřuje některé funkce a umožňuje využití plného potenciálu vysavače.
Pro první spárování robotického vysavače s WIFI sítí využijte UŽIVATELSKOU PŘÍRUČKU K APLIKACI ETA SMART, kterou naleznete v sekci "Ke stažení". Vždy se řiďte jednotlivými kroky v aplikaci ETA SMART.
Základním požadavkem je:
Jak mohu přispět k úspěšnému párování?
Pokud při párování něco vázne, zaměřte se na následující:
Duální Wifi síť:
Pokud ve vaší domácnosti máte inteligentní WIFI router, který automaticky přepíná frekvenci sítě mezi 2,4 GHz a 5 GHz ( v rámci jednoho SSID názvu sítě), může docházet k potížím při párování, nebo odpojování od internetu během provozu. Pokud nastávají tyto potíže, doporučujeme přepnout router na vysílání dvou samostatných frekvencí (SSID názvů), jedné na 2,4 GHz, druhé na 5 GHz.
Toto nastavení se zpravidla nastavuje v administračním rozhraní WIFI routeru. Pokud toto nedokážete změnit sami, obraťte se na svého správce sítě, nebo IT specialistu.
Pro ovládání vysavače více uživateli postupujte následovně:
Pro snadnější zvládnutí procesu párování můžete zhlédnout toto instruktážní video.
PÁROVÁNÍ vysavače s nabíjecí stanicí
Od výroby je robot se stanicí automaticky spárován, případně proces proběhne automaticky při prvním zapnutí nabíjecí stanice a vysavače. Pokud však dojde k odpárování, je potřeba stanici s robotem znovu spojit. Nespárovaná stanice se projevuje tím, že nefunguje funkce odsávání. O této skutečnosti vás bude informovat chybová hláška v aplikaci.
Pro spárování postupujte podle následujících instrukcí:
Pokud odsávání stále nefunguje, postup opakujte.
Má vysavač nějakou funkci RESET pro odstranění různých potíží?
Ano. Tlačítko je umístěno na boční straně robota (po odejmutí zásobníku). V návodu označeno pozicí A14. Reset můžete v aplikaci provést také odstraněním spárovaného zařízení ("Odebrat zařízení") a potvrzení možnosti "Odpojit a smazat data").
Mohou se jednotlivé nadefinované zóny překrývat?
Ano.
První vytváření mapy
Při prvním mapování chování robota pečlivě sledujte a ujistitěte se, že jsou všechny překážky odstraněny (dveře otevřeny, uklizená podlaha apod.). Tím se vyhnete případným potížím a chybám ve vytvořené mapě.
Pro vytvoření mapy vysavač vyšlete na Automatický úklid z nabíjecí stanice. Po dokončení úklidu ponechejte vysavač zaparkovat opět do nabíjecí stanice. Po návratu se zobrazí mapa, která bude rozdělena podle rozložení místností. Tyto místnosti budou rozlišeny barevně a lze je pomocí úpravy mapy editovat. Pokud se vám vytvořila mapa, která je celá pouze šedá, tak mapování neproběhlo korektně. Doporučujeme vysavač znovu vyslat na automatický úklid celého bytu a ponechat jej dokončit celý úklid.
Proč se mapa smaže?
Pokud se objeví chybová hláška v aplikaci (vysavač se rozsvítí červeně), zkontrolujte uvedenou část vysavače a vyčistěte ji dle instrukcí v návodu k obsluze.
Okruh možných chybových hlášení:
V návodu a v sekci ke stažení také naleznete tabulku možných problémů.
Zmatený pohyb vysavače
Na vysavač nenalepujte žádné samolepky. Tyto samolepky mohou negativně ovlivňovat LIDAR senzory.
Nefunguje odsávání
Tento problém může mít 2 základní příčiny. Elektronickou a mechanickou.
V případě elektronické příčiny se jedná o rozpárování stanice s vysavačem a je potřeba obě části opětovně spárovat. Proveďte opětovné spárování nabíjecí stanice s vysvačem podle postupu uvedeného v sekci párování. O nutnosti spárování vás informuje samotná aplikace chybovou hláškou.
Mechanická příčina poté spočívá v kontrole pohyblivého prvku, který je skryt ve spodní části nasávacího otvoru stanice (pod gumou). Jakmile robot do stanice najede, stiskne tento mechanismus a stanice pozná, že může spustit odsávání. Někdy se však může stát, že zůstane mechanismus zaseknutý a je potřeba jej manuálně jemně "procvaknout".
Aplikace se zasekává nebo „zamrzá“.
Proveďte restart aplikace a pokud to nepomůže, tak restartujte i Vaše smart zařízení.
Pohyb vysavače v aplikaci je „sekaný“ a má dlouhou odezvu.
Zkontrolujte sílu a stabilitu signálu vaší Wifi sítě. Je možné, že vysavač uklízí v místech s nedostatečným signálem Wifi sítě.
Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?
Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou, která proběhla ve vašem telefonu (např. instalace dalších aplikací, aktualizace systému apod.) nebo na Wifi síti. Pokud problém nedokážete vyřešit vrácením změn na svém telefonu či Wifi síti, aplikaci ETA SMART odinstalujte a znovu nainstalujte.
Pokud selžou všechny postupy a rady výše uvedené a vyloučíte chybu na straně Vašeho telefonu a wi-fi sítě, kontaktujte nás na emailové adrese vysavace@eta.cz.
Níže jsou k dispozici návody k obsluze ve formátu PDF. Ty jsou k dispozici ke stažení na stránkách www.eta.cz na podstránce konkrétního vysavače.
1) Návod k obsluze pro vysavač ETA6241 AURUM PRO
2) Uživatelská příručka k aplikaci ETA SMART / ETA6241
3) Seznam kompatibilních příkazů pro hlasové asistenty Alexa/Google Home