Níže naleznete rady a tipy k vaší chůvičce ETA MIMI. Jelikož se jedná o zařízení s mnoha různými funkcemi a nastaveními, důrazně doporučujeme pečlivě prostudovat návod k obsluze APLIKACE dostupný na tomto odkaze. Předejdete tak různým potížím s orientací a nastavením.
Obecné požadavky
Aplikace je určena pouze pro mobilní telefony s operačním systémem Android 7.0 a vyšší a IOS 11.0 a vyšší. Lze ji používat i na tabletech, ale není zde zaručena plná kompatibilita. Abyste plně využili všechny funkce aplikace a správně jim porozuměli, prostudujte si nejdříve pečlivě uživatelskou příručku.
Požadavky na Wifi síť
- 2,4 GHz (s dostatečným pokrytím vysávaného prostoru)
- zabezpečení WPA1 a WPA2 (doporučeno WPA2)
- zařízení je možné spárovat a v jednom okamžiku používat pouze na jedné Wifi síti (SSID)
- pokud si nejste jisti, zda váš router splňuje výše uvedené požadavky, kontaktujte svého správce sítě
Lze chůvičku používat i bez aplikace?
Ne, chůvička je určitě pouze pro použití s aplikací ETA SMART, která nabízí nastavení různých funkcí a možností sledování vašeho dítěte.
Spárování chůvičky
Chůvičku můžete spárovat 2 různými způsoby:
1) QR Kód - nejbezpečnější metoda, u které je nutné chůvičce zobrazit vygenerovaný QRkód z aplikace.
2) Automaticky - nejrychlejší metoda - automaticky vyhledá chůvičku v okolí, která se nachází v režimu párování a připojí se k ní.
Pro první spárování chůvičky s WIFI sítí se důsledně řiďte instrukcemi a jednotlivými kroky v aplikaci - podrobný návod přímo k aplikaci je k dispozici také v sekci ke stažení.
Základním požadavkem je:
- aktivní domácí WIFI (2,4 GHz) síť s dostatečně silným signálem;
- smart zařízení s nainstalovanou aplikací ETA SMART;
- zapnout chůvičku, spustit RESET, spustit aplikaci a dle instrukcí si zřídit uživatelský účet a provést samotné párování.
Jak mohu přispět k úspěšnému párování?
Používejte pouze smart zařízení s podporovanými verzemi operačních systémů Android a IOS.
Používejte kvalitní WIFI router, který bezpečně pokryje vaši domácnost (či konkrétní umístění chůvičky) dostatečně silným signálem.
Pokud při párování něco vázne, zaměřte se na následující:
- ověřte, zda je zařízení v dosahu signálu WIFI;
- v názvu WIFI sítě (SSID) musí být použity POUZE znaky a-z a 0-9 (diakritiku a znaky jako "_, -, *, @, +, - či "mezera"" nepoužívejte!);
- v případě, že váš router podporuje duální provoz na dvou frekvencích (2,4 a 5 GHz), doporučujeme síť při párování 5 GHz vypnout (poté ji můžete znovu aktivovat);
- komunikaci chůvičky a telefonu mohou narušovat některé programy (např. VPN, firewall apod.), které používáte na telefonu. Pro proces párování tyto programy vypněte;
- vyzkoušejte párování s jiným telefonem, tím vyloučíte problém v daném telefonu;
- vyzkoušejte založení nového účtu, tím vyloučíte problém s chybnou aktivací účtu;
- ověřte, zda nastavení WIFI sítě a operační systém smart zařízení odpovídá stanoveným požadavkům;
- ujistěte se, že je při párování váš telefon připojen na stejné WIFI síti, na kterou chcete spárovat samotnou chůvičku (stejné SSID);
- pokud je to možné, vyzkoušejte i restart samotného WIFI routeru.
- Pokud se nedaří zařízení resetovat a je vložena SD karta, vyjměte ji.
- Pokud selže jedna z metod párování, použijte druhou.
Duální Wifi síť:
-
Pokud ve vaší domácnosti máte inteligentní WIFI router, který automaticky přepíná frekvenci sítě mezi 2,4 GHz a 5 GHz ( v rámci jednoho SSID názvu sítě), může docházet k potížím při párování, nebo odpojování od internetu během provozu. Pokud nastávají tyto potíže, doporučujeme přepnout router na vysílání dvou samostatných frekvencí (SSID názvů), jedné na 2,4 GHz, druhé na 5 GHz.
-
Toto nastavení se zpravidla nastavuje v administračním rozhraní WIFI routeru. Pokud toto nedokážete změnit sami, obraťte se na svého správce sítě, nebo IT specialistu.
Pro ovládání chůvičky více uživateli postupujte následovně:
- každý uživatel si musí založit vlastní účet v aplikaci ETA SMART;
- uživatel, který jako první svůj mobil spároval s chůvičkou, je správce a má možnost nastavit sdílení s dalšími uživateli;
- správce s již spárovanou chůvičkou musí postupovat následovně - klikněte v aplikaci na VÍCE (symbol tužky na hlavní obrazovce vpravo nahoře) / SDÍLENÍ ZAŘÍZENÍ / PŘIDAT SDÍLENÍ. Poté vyplňte pole "Země / oblast" a "Číslo účtu".
Rady a tipy
Aplikace se zasekává nebo „zamrzá“.
Proveďte restart aplikace a pokud to nepomůže, tak restartujte i chůvičku a routeru. Sekání může být způsobeno různými příčinami - nejčastěji může jít o samotné internetové připojení. Vyzkoušejte také přechodně změnit kvalitu přenosu z HD na SD.
Notifikace pohybu se spíná, ačkoliv v místnosti žádný pohyb není
V některých případech spouští notifikace i drobné změny v prostředí, jako jsou stíny, odlesky projíždějících aut na ulici apod. V aplikaci si můžete nastavit citlivost na detekci pohybu, zkuste nastavit nižší citlivost, nebo mírně změňte výchozí pozici pohledu kamery z míst, kde dochází k výše uvedeným změnám prostředí. Tip: Pokud používáte SD kartu, nastavte si nahrávání záznamu na základě událostí a mějte aktivní detekci pohybu. Později si můžete přehrát konkrétní úseky a prozkoumáním zjistit, co detekci spustilo.
Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?
Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou, která proběhla ve vašem telefonu (např. instalace dalších aplikací, aktualizace systému apod.) nebo na WIFI síti. Pokud problém nedokážete vyřešit vrácením změn na svém telefonu či WIFI síti, aplikaci ETA SMART odinstalujte a znovu nainstalujte.
Další rady a tipy
- Chcete-li zvýšit ochranu proti hackerům, nastavte pro svouWi-Fi síť co nejsilnější heslo. Heslo by mělo obsahovat alespoň osm znaků s kombinací velkých a malých písmen a číslic. Nepoužívejte speciální znaky „~!@#$%^*-“, jinak nebude možné chůvičku spárovat.
- Červeně podbarvená ikona funkce na hlavním panelu znamená, že je funkce aktivní.
- Chůvičku můžete použít i pro jiné využití - např. sledování domácích mazlíčků, kontrolu majetku apod. Chůvička je však určena pouze pro domácí použití! Není určena pro venkovní použití.
- Při problémech s přenosem (např. rušení nebo slabý signál) zkuste nejprve restartovat aplikaci a poté chůvičku. Ujistěte se, že je umístěna v oblasti s dobrým signálem.
- Umístěte kameru tak, aby pokryla celý prostor, kde bude dítě.
- Nastavte citlivost pohybové detekce podle velikosti prostoru.
- Ujistěte se, že máte ve svém telefonu dovoleny a zapnuty notifikace, abyste nepromeškali důležitá upozornění.
- Pravidelně čistěte objektiv kamery, aby obraz zůstal ostrý.
- Umísťujte chůvičku mimo dosah dítěte.
- Detekci lidského těla používejte, pokud potřebujete specifickou kontrolu.
- Sledování pohybu používejte, pokud monitorujete větší prostor.
- Při detekci pohybu nastavte přesnou oblast, kterou má kamera sledovat, aby nedocházelo k planým poplachům.
- Chraňte kameru před přímým sluncem, aby nedošlo k zkreslení obrazu.
- Pravidelně kontrolujte funkci soukromého režimu, pokud nechcete, aby kamera nahrávala.
- Ujistěte se, že je chůvička správně připevněná a nehrozí její pád.
- Při zpoždění notifikací zkontrolujte nastavení připojení k internetu.
- Ověřte, že máte dostatečnou kapacitu úložiště v mobilním zařízení pro zálohování záznamů.
- Pokud chůvičku předáváte cizím osobám i s SD kartou, která obsahuje vaše záznamy, nezapomeňte ji předtím naformátovat a data tímto smazat! Nesmazaná data z SD karty budou dostupná pro jakékoliv jiné vlastníky chůvičky ETA!
Pokud máte nějaký dotaz nebo problém s provozem chůvičky a řešení nenacházíte na těchto stránkách nebo v návodu k aplikaci (viz níže), kontaktujte nás na emailové adrese apps@eta.cz.
Ke stažení
Níže jsou k dispozici návody k obsluze ve formátu PDF. Ty jsou k dispozici ke stažení na stránkách www.eta.cz pod produktovou stránkou chůvičky.
1) Návod k obsluze zařízení ETA6306 MiMi
2) Návod k obsluze aplikace ETA SMART